מה זה וול סטריט? חשיפת הסודות של וול סטריט: מדריך מקיף למה זה ואיך זה עובד וכמובן לכל ההיסטוריה של המקום המשפיע בעולם.

מה זה וול סטריט וכיצד היא משפיעה על השווקים הפיננסיים?

וול סטריט הבורסה האמריקאית השוכנת בעיר ניו ריורק בארצות הברית היא המוקד של השווקים הפיננסיים ויש לה השפעה עמוקה על שוק המניות ובורסות פיננסיות אחרות. זהו ביתם של רבים מבנקי ההשקעות, הברוקרים והסוחרים הגדולים בעולם.

וול סטריט היא גם מקור הון עיקרי לחברות המעוניינות לגייס כספים עבור העסקים שלהן. ככזה, הוא ממלא תפקיד חשוב בהנעת צמיחה כלכלית על ידי מתן גישה להון ליזמים ועסקים. על ידי הבנת ההשפעה של וול סטריט על שוק המניות ובורסות אחרות, המשקיעים יכולים לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי ההשקעות שלהם. ו

בוול סטריט נמצאים רבים מבנקי ההשקעות, הברוקרים והסוחרים הגדולים בעולם. על ידי הבנת ההשפעה של וול סטריט על שוק המניות ובורסות אחרות, משקיעים יכולים לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי ההשקעות שלהם. שוק המניות הוא מקום שבו חברות שונות יכולות לקנות ולמכור מניות בעלות בחברות אלה. שוק המניות – שוק פיננסי תעשייתי

ההיסטוריה של וול סטריט ואיך היא התפתחה עם הזמן

וול סטריט רחוב החומה (באנגלית: Wall Street) ; "רחוב החומה") ממוקם במנהטן תחתית בעיר ניו יורק ונחשב למרכז הפיננסי הגדול בעולם.

 במהלך המאה ה-17, וול סטריט הייתה שוק סחר עבדים ואתר סחר בניירות ערך. על פי ויקיפדיה בתחילת המאה ה-19, בתי מגורים ועסקים החלו להשתלט על האזור ובמאה ה-20 נבנו כמה גורדי שחקים במקום כולל וול סטריט 40, שהיה בעבר הבניין הגבוה ביותר בעולם.

כיום שוכנת במקום הבורסה לניירות ערך בניו יורק שהיא הגדולה בעולם לפי שווי שוק, הבנק הפדרלי של ניו יורק, בורסת הסחורות של ניו יורק ועוד. וול סטריט הייתה כאמור מרכז הפיננסים העולמי מאז הקמתה בשנת 1792. היא ראתה שינויים רבים לאורך זמן, מעלייתם ונפילתם של מוסדות פיננסיים ועד להופעתם של טכנולוגיות ורגולציות חדשות.

העיר ניו יורק נוסדה בשנת 1624 והייתה מרכז המסחר, הפיננסים והתרבות במשך מאות שנים. בשנת 1792 נפתחה הבורסה הראשונה בוול סטריט – בורסת ניו יורק (NYSE). זו הייתה עמדת מסחר קטנה שתפסה במקור רק שני בלוקים עירוניים ליד איסט ריבר.

בשנת 1817, היא התמזגה עם שתי בורסות אחרות כדי ליצור רבע ממספר המניות של היום. עם ביקוש מוגבר ממשקיעים אירופאים שהיו להוטים להשקיע בכלכלה הצומחת של אמריקה, NYSE גדל במהירות למסחר מרכזי הודעה. עד 1868, NYSE גדלה וכוללת את כל מסחר הרחובות בעיר ניו יורק, ועד 1896 היא הפכה לבורסת ניירות ערך הראשונה שנמצאה מחוץ לאירופה או צפון אמריקה.

הבנת מוסדות פיננסיים וסוגי העסקאות השונים שהם מסייעים להם

מוסדות פיננסיים הם מרכיב מרכזי בכלכלה העולמית, המאפשרים עסקאות בין קונים למוכרים. הם מספקים מגוון שירותים, החל מבנקאות מסורתית ועד לפלטפורמות מסחר מקוונות.

למוסדות פיננסיים תפקיד חשוב גם באלגוריתמי מסחר בתדירות גבוהה, המאפשרים ביצוע מהיר של עסקאות במינימום סיכון. אלגוריתמים אלה משמשים משקיעים מוסדיים וסוחרים כדי לנצל הזדמנויות שוק במהירות וביעילות. ההבנה כיצד מוסדות פיננסיים מקלים על עסקאות חיונית לכל משקיע או סוחר המחפש למקסם את הרווחים שלהם.

מוסדות פיננסיים כוללים בנקים, איגודי אשראי, קרנות נאמנות, חברות ביטוח וגופים עסקיים אחרים המספקים שירותים פיננסיים. ישנם שלושה סוגים עיקריים של עסקאות שמוסדות אלה מסדרים: עסקאות מזומן, עסקאות מבוססות ניירות ערך ועסקאות מבוססות נגזרים.

שלושת סוגי העסקאות הללו חולקים קווי דמיון רבים מבחינת הצדדים המעורבים בהן: הרוכש (הקונה), המוכר (האדם או המוסד המוכר את המוצר) וארגון מתווך.

מהם המגזרים ותתי המגזרים השונים בוול סטריט?

וול סטריט היא המרכז הפיננסי של ארצות הברית והיא ביתם של כמה מחברות בנקאות ההשקעות הגדולות בעולם, קרנות גידור ומוסדות פיננסיים אחרים. הוא מחולק למספר מגזרים נפרדים, שלכל אחד יש קבוצה משלו של תת-מגזרים.

מגזרים אלה כוללים בנקאות, ביטוח, נדל"ן, מסחר באנרגיה וסחורות, טכנולוגיה ומדיה, בריאות ותרופות, מוצרי צריכה ושירותים. לכל מגזר יש מאפיינים ייחודיים משלו המשפיעים על האופן שבו המשקיעים מתייחסים אליו.

לדוגמה, חברות בנקאות להשקעות מתמחות במתן ייעוץ לגבי מיזוגים ורכישות בעוד קרנות גידור מתמקדות בהשקעות בסיכון גבוה על מנת להניב תשואות גבוהות למשקיעים שלהן. הבנת המגזרים השונים ותתי המגזרים שלהם יכולה לעזור למשקיעים לקבל החלטות מושכלות בעת השקעה בוול סטריט.

משקיעים המחפשים טווח רחב של עסקים להשקיע בהם צריכים להתמקד במגזר הפיננסי. מגזר זה כולל בנקאות, ביטוח ונדל"ן. בנקי השקעות מציעים שירותי ייעוץ פיננסי למיזוגים ורכישות וכן השקעות בסיכון גבוה. קרנות גידור מציעות תשואות גבוהות יותר ממניות או איגרות חוב רגילות בהתאם לרמת הסיכון של ההשקעה. קרנות השקעה בנדל"ן מאפשרות למשקיעים לרכוש נדל"ן למגורים ולמסחר גם מבלי להתחייב על סכומי כסף גדולים בבת אחת, אך עדיין עם פוטנציאל לתשואות באמצעות עלייה במחיר הנכס לאורך זמן. מגזר הטכנולוגיה מכיל כמה מהחברות הגדולות ביותר באמריקה שמייצרות

איך אנשים יכולים להשקיע בוול סטריט?

השקעה בוול סטריט יכולה להיות דרך מצוינת להרוויח כסף, אבל חשוב להבין את האסטרטגיות והטכניקות השונות הכרוכות בכך. סוחרי יום וסוחרי סווינג הם שתיים מאסטרטגיות ההשקעה הנפוצות ביותר בשימוש על ידי אנשים שרוצים להשקיע בוול סטריט.

שניהם כרוכים בקנייה ומכירה של מניות במהירות, אך עם מסגרות זמן שונות. סוחרי יום שואפים לרווחים לטווח קצר בעוד שסוחרי סווינג מחזיקים במניות לפרק זמן ארוך יותר. חשוב להבין את אסטרטגיות ההשקעה הללו לפני השקעה בוול סטריט כדי שתוכל לקבל החלטות מושכלות לגבי היכן לשים את הכסף שלך.

סוחרי יום שואפים לרווחים לטווח קצר בעוד שסוחרי סווינג מחזיקים במניות לפרק זמן ארוך יותר.שניהם כוללים קנייה ומכירה של מניות במהירות, אך עם מסגרות זמן שונות. סוחרי יום שואפים לרווחים לטווח קצר בעוד שסוחרי סווינג מחזיקים במניות לפרק זמן ארוך יותר.

מה זה וולט סטריט. צילום אילוסטרציה pixbay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *