הבורסה האמריקאית. אך היא פועלת? מה מייחד אותה ומה ההיסטוריה שלה. מדריך להבנת הבורסה האמריקאית.

הקדמה: מהי הבורסה האמריקאית ומה מייחד אותה מבורסות אחרות?

הבורסה האמריקאית (Amex) היא הבורסה השלישית בגודלה בארצות הברית. זהו שוק מוביל למסחר במניות, אופציות וניירות ערך אחרים. Amex מספקת למשקיעים מגוון מוצרים ושירותי השקעה לרבות: מניות, תעודות סל, אג"ח, חוזים עתידיים, קרנות נאמנות ועוד.

הוא מציע גם פלטפורמות מסחר מיוחדות כמו Direct Edge ו-NYSE Arca. מה שמבדיל את Amex מבורסות אחרות הוא ההתמקדות שלה בחברות קטנות עד בינוניות והיכולת שלה להציע נזילות לאותן חברות בצורה של חוזי אופציות.

בנוסף, ל-Amex מבנה שוק ייחודי המאפשר זמני ביצוע מהירים יותר מאשר בורסות מסורתיות. זה הופך אותו לאידיאלי עבור סוחרי יום שצריכים לקבל החלטות מהירות לגבי קנייה או מכירה של ניירות ערך. הבורסה האמריקאית (Amex) מספקת מגוון מוצרים ושירותי השקעה לרבות: מניות, תעודות סל, אג"ח, חוזים עתידיים, קרנות נאמנות ועוד. בנוסף לפלטפורמות המסחר ולמבנה השוק שלה, Amex מציעה למשקיע גישה ליותר מ-6 מיליון רישומים דרך פלטפורמת ה-Direct Edge שלה. הבורסה האמריקאית (Amex) מארגנת ניירות ערך לשלוש שכבות במערכת הארבע שכבות שלה.

ההיסטוריה של הבורסה האמריקאית ותפקידה בכלכלה האמריקאית

שוק המניות האמריקאי היה חלק מרכזי בכלכלה האמריקאית מאז הקמתה בשנת 1792. הוא מילא תפקיד חשוב במתן הון לעסקים, מתן אפשרות למשקיעים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם, ויצירת מקומות עבודה.

הבורסה האמריקאית לניירות ערך (AMEX) נוסדה בשנת 1842 והיא הבורסה הוותיקה ביותר בארה"ב. זוהי גם אחת הבורסות הגדולות ביותר מבחינת נפח מסחר, עם יותר מ-2,500 מניות רשומות בה. שעות המסחר של AMEX הן מ-9:30 בבוקר ועד 16:00 אחר הצהריים EST. זה מספק למשקיעים מספיק זמן לקבל החלטות מושכלות לפני ביצוע השקעות במניות הרשומות בבורסה זו.

רשימת המניות הזמינות ב-AMEX כוללת כמה מהשמות הגדולים ביותר בעסקים כמו אפל, אמזון, מיקרוסופט ו-Alphabet Inc., בין רבים אחרים. ההיסטוריה של שוק המניות האמריקאי שזורה באופן הדוק בזו של כלכלת ארה"ב כולה ותפקידה ממשיך להיות חשוב גם היום.

כיצד להשקיע בבורסה האמריקאית – טיפים חיוניים למתחילים

השקעה בשוק המניות בארה"ב יכולה להיות דרך מצוינת לגוון את התיק שלך ולהגדיל את התשואות שלך. עם האסטרטגיות והידע הנכונים, אתה יכול להפיק את המרב מההשקעות שלך.

שילוב של מניות, אג"ח וקרנות אינדקס היא הדרך הטובה ביותר להגדיל את העושר שלך לאורך זמן. כמה שיטות פופולריות להשקעה הן: קרנות נסחרות בבורסה (ETFs) – סוג של קרן העוקבת בדרך כלל אחר מדד שוק המניות כמו ה-Dow Jones Industrial Average או S&P 500. מניות בתעודות סל נסחרות בבורסה כמו מניה, כך שקל יותר לקנות ולמכור אותן. מאשר קרנות נאמנות כי אתה לא צריך להסתמך על ברוקר בשבילן. אלה ידועים גם בשם "קרנות אינדקס". הם יכולים להיות פופולריים מכיוון שהם זולים וקלים למסחר, אבל הם עשויים שלא להציע את אותן היתרונות כמו סוגים אחרים של קרנות נאמנות.

רשימה מלאה של תעודות סל ניתן למצוא באתרי המסחר בבורסה. קרנות נאמנות – סוג של קרן המאגדת כספים ממשקיעים רבים ומשקיעה אותם במניות, אג"ח ונכסים נוספים. קרנות נאמנות בדרך כלל יקרות יותר מתעודות סל, אך יש להן תכונות מסוימות שהופכות אותן לפופולריות עבור אנשים מסוימים. הם עשויים גם להציע תשואות גבוהות יותר מכיוון שההשקעות שלהם מגוונות בסוגים שונים של נכסים כגון מניות, אג"ח, נדל"ן או סחורות כגון מניות זהב או נפט. רשימה מלאה של

מהן החברות והתעשיות הגדולות ביותר הנסחרות ב-AMEX?

הבורסה האמריקאית לניירות ערך (AMEX) היא אחת הבורסות הגדולות בארצות הברית. הוא מהווה בית למגוון רחב של חברות ותעשיות, כאשר מניות הנסחרות בנאסד"ק, מניות NISA ומניות הנסחרות ב-Amex נסחרות כולן בבורסה.

החברות הגדולות ביותר הנסחרות ב-Amex כוללות שמות גדולים כמו Apple Inc., Amazon.com Inc., Microsoft Corporation, ו- Alphabet Inc., בין רבים אחרים. התעשיות המובילות הנסחרות ב-Amex הן טכנולוגיה, פיננסים, בריאות, מוצרי צריכה ושירותים, אנרגיה, מדיה ובידור, תחבורה ולוגיסטיקה. למשקיעים יש גישה למגוון רחב של מניות דרך בורסת AMEX.

עם מגוון החברות שלה מתעשיות שונות הנסחרות בפלטפורמה שלה, היא מספקת הזדמנות אידיאלית למשקיעים לגוון את תיקי ההשקעות שלהם על פני מגזרים שונים.

הבורסה האמריקאית צילום אילוסטרציה pixbay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *