השקעה אקטיבית או פאסיבית? היתרונות והחסרונות של אסטרטגיות השקעה אקטיביות לעומת פסיביות בשוק ההון. המדריך המלא למשקיעים.

מהי השקעה אקטיבית וכיצד היא שונה מהשקעה פסיבית?

השקעה אקטיבית היא אסטרטגיית שוק ההון הכוללת ניהול אקטיבי של השקעות במניות, אג"ח ונכסים אחרים כדי לייצר תשואות גבוהות יותר מהשקעה פסיבית. זה כרוך בניהול אקטיבי של הקצאת נכסים ובחירת מניות כדי לעלות על השוק.

השקעה מסוג זה דורשת יותר זמן ומאמץ מהשקעה פסיבית, שכן על המשקיעים לפקח כל הזמן על השווקים ולהתאים את התיקים שלהם בהתאם. לעומת זאת, השקעה פסיבית כרוכה בקניית תיק מגוון של קרנות אינדקס או תעודות סל העוקבות אחר מדד או מגזר מסוים בשוק. על ידי נקיטת גישה אקטיבית להשקעה,

משקיעים יכולים להשיג תשואות גבוהות יותר בטווח הארוך.  כי הם מסוגלים לעלות על השוק על ידי סחר במניות בתדירות גבוהה יותר ובחירת אסטרטגיית השקעה המותאמת עבורם. השקעה שקופה פירושה מתן מידע זמין על האופן שבו חברה מתנהלת, כיצד היא מרוויחה כסף, היכן ממוקמים הנכסים שלה וכמה חובות יש לה.

השקעה אחראית חברתית היא סוג של השקעה המתמקדת במטרות אתיות או אחראיות חברתית. זה כולל השקעה בחברות עם יעדים חברתיים גבוהים כמו גם סטנדרטים של קיימות. משקיעים אחראיים חברתית משקיעים לעתים קרובות בחברות אנרגיה נקייה ובחברות מתחדשות ונמנעים ממגזרים כמו הימורים, קמעונאות טבק, ייצור נשק ועוד.

כיצד לנתח את הסיכון/תגמול של אסטרטגיית השקעה פעילה

השקעה היא עסק מסובך, והיא דורשת שיקול זהיר של סיכון מול תגמול. אסטרטגיית השקעה פעילה היא אחת הדרכים הטובות ביותר למקסם תשואה תוך מזעור סיכונים. זה כרוך בקבלת החלטות מושכלות לגבי אילו נכסים לקנות ולמכור, מתי לקנות ולמכור אותם וכמה להקצות לכל נכס.

על ידי ניתוח הסיכון/תגמול של אסטרטגיית השקעה פעילה, משקיעים יכולים להבין טוב יותר את התגמול הפוטנציאלי שהם יכולים לצפות מהשקעותיהם תוך הגבלת חשיפתם להפסדים. אסטרטגיות פיזור נכסים הן מרכיבי מפתח באסטרטגיית השקעה פעילה שכן הן מסייעות לפזר סיכונים על פני שווקים, מגזרים וסוגי נכסים שונים. על ידי הבנה כיצד לנתח את הסיכון/תגמול של אסטרטגיית השקעה פעילה, המשקיעים יכולים לקבל החלטות מושכלות יותר לגבי ההשקעות שלהם שיביאו לתשואות גדולות יותר בטווח הארוך.

השקעה אקטיבית היא אסטרטגיה הכוללת קבלת החלטות לגבי מתי לקנות ולמכור מניות, אג"ח, נדל"ן, סחורות, קרנות נאמנות ונכסים אחרים. גישה פסיבית היא גישה שבה משקיע אינו מבקש לנהל את השקעותיו באופן אקטיבי. ניתן לעשות זאת באמצעות שימוש בחשבון מנוהל או באמצעות רכישת קרן אינדקס, נכסים ועוד.

אסטרטגיות השקעה וסיכונים הם כולם מאפיינים של אסטרטגיית השקעה פעילה. משקיע יכול להשתמש באסטרטגיה פעילה כדי להמשיך בצמיחה ארוכת טווח או כדי למזער את החשיפה לסיכון. יחס סיכון/תגמול מתייחס לתשואה הצפויה של השקעה מסוימת מול רמת הסיכון שלה. ככל שהתשואה המוקרבת לחשיפה לרמות סיכון גבוהות יותר, כך התשואה הצפויה ליחידת חשיפה נמוכה יותר. יחס זה מחושב על ידי חלוקה של הסכום שאדם עומד להרוויח או להפסיד באחוז מסוים בסעיף אחד עם הסכום שהוא עומד להרוויח או להפסיד בסך הכל

יתרונות וחסרונות של גישת השקעה פסיבית

אסטרטגיות השקעה פסיביות הפכו פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות כאשר משקיעים מחפשים דרכים למזער סיכונים תוך השגת היעדים הפיננסיים שלהם. השקעה פסיבית כוללת קנייה והחזקה של תיק של קרנות אינדקס והשקעות אחרות העוקבות אחר ביצועי שוק המניות או סוגי נכסים אחרים. גישה זו יכולה להועיל למשקיעים שרוצים למזער את מעורבותם בשוק המניות ולתחזק תיק מבלי לנהל אותו באופן פעיל.

עם זאת, ישנם כמה חסרונות פוטנציאליים לגישה זו שיש לקחת בחשבון לפני השקעה. ככל שהקצאת נכסים הופכת חשובה יותר לתכנון פיננסי, חל ריבוי של אסטרטגיות השקעה פסיביות. קרנות נאמנות אינדקס, למשל, נועדו לעקוב אחר מדד שוק כולל כגון S&P 500 או ראסל 1000.

אסטרטגיות השקעה פסיביות אחרות עשויות לכלול תעודות סל (קרנות נסחרות בבורסה) או מניות בודדות מבוססות אינדקס. אסטרטגיות השקעה פסיביות הפכו פופולריות יותר ויותר בשנים האחרונות כאשר משקיעים מחפשים דרכים למזער סיכונים תוך השגת היעדים הפיננסיים שלהם. השקעה פסיבית כוללת קנייה והחזקה של תיק של קרנות אינדקס והשקעות אחרות העוקבות אחר ביצועי שוק המניות או סוגי נכסים אחרים.

מהם הכלים הטובים ביותר שיעזרו לך לקבל החלטה?

קבלת החלטות לגבי השקעות יכולה להיות קשה וגוזלת זמן. כדי להקל על התהליך, יש מגוון כלים לניהול תיקים, תוכנות למעקב אחר השקעות ותוכנות לניתוח השקעות. כלים אלה יכולים לספק תובנות לגבי ההשקעות שלך ולעזור לך לקבל החלטות מושכלות לגבי תיק ההשקעות שלך.

הם יכולים גם לספק ניתוח נתונים כדי לעזור לך לזהות מגמות וסיכונים פוטנציאליים בשוק. עם הכלים האלה, אתה יכול למקסם את ההחזר על ההשקעה שלך תוך מזעור סיכונים.

כלים לניהול תיקי השקעות
תוכנה לניהול תיקים יכולה לעזור לך לבנות את אסטרטגיית ההשקעה שלך, לעקוב אחר ההשקעות שלך ולהשוות תשואות לפי סוג נכסים. חשוב לעקוב אחר תיק ההשקעות שלך עבור שינויים או תנודות גדולות.

תוכנה זו יכולה לספק נתונים על ביצועים צפויים והמלצות לפעולות עתידיות. ישנם שני סוגים של תוכנות לניהול תיקים: תוכנת ניתוח תיקים ותוכנת מעקב אחר השקעות:
1.כלים לניתוח תיקים נועדו לעזור למשקיעים לנהל את ההשקעות שלהם על ידי מתן עצות כיצד לקבל החלטות שוק טובות יותר על סמך נתונים היסטוריים מהשנים האחרונות.
2.כלי מעקב אחר השקעות נועדו לעקוב אחר היכן משקיע בתוכנית ההשקעות שלהם ולספק מידע מפורט על ההשקעות שלהם. לחלק מהכלים הללו יש גם כלים לניתוח תיקים, אך לא לכולם.

השקעה אקטיבית או פאסיבית? צילום אילוסטרציה pixbay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *