מסחר במניות. המדריך המלא להבנת שיטת המסחר, משמעות המניות, מהו שווי חברה ואיך משקיעים בבורסה.

מניה הנה נייר ערך המקנה זכויות בבעלות על חברה, וקובע את הזכויות והחובות של מחזיק המניה כלפי החברה ובעלי מניות אחרים. כמות המניות שכל אדם מחזיק בחברה, מייצגת את אחוז הבעלות שלו באותה החברה.

מניות בחברה מקנות, על פי רוב, זכות הצבעה, חלק מהרווחים המחולקים על ידי החברה מעת לעת. וזכויות במצב שבו מחליטים לפרק את החברה. מניה היא נכס בעל ערך כספי. והיא מאגדת את הזכויות והחובות של בעליה. אי לכך, מניות נסחרות בבורסה לניירות ערך.

מניות – שיטת מסחר פופולרית

מסחר במניות הוא אחד ממסלולי ההשקעות הפופולריים ביותר בשוק ההון. מסחר במניות עשוי לתגמל את המשקיע בתשואות נאות על ההון, אם כהכנסה מרכזית ואם, כהכנסה משלימה. המסחר במניות נחשב למקור רווחים פשוט יחסית שאינו דורש מאמץ גדול במיוחד פרט לכך, שחייב להיות איש מקצוע שיודע לזהות הזדמנויות, לקבל החלטות, ולתת פקודות קניה ומכירה ברגע הנכון.

משמעות שווי המניה

המסחר בשוק ההון, בדומה לשווקים אחרים, מושפע מהיצע וביקוש לכל מניה ומניה הנסחרת בבורסה. ההיצע והביקוש הם נגזרת של מגוון אלמנטים הקשורים לסביבת המקרו והמיקרו של כל חברה נסחרת. בסביבת המיקרו ניתן לציין גורמי השפעה כגון: לקוחות, ספקים, מתחרים ועוד, ובסביבת המקרו, ניתן לציין גורמי השפעה כגון: טכנולוגיות חדשות, כלכלה, מערכות מדיניות ועוד.

השווי של חברה מסוימת אמור להשתקף במחיר המניה ולייצג את הערך הכללי של אותה חברה. זאת אומרת, ששווי החברה בשוק צריך להיות זהה, או לפחות דומה לשווי שלה, המשתקף בדחות כספיים, הנערכים על ידי רואי חשבון מקצועיים, ומציגים את האיתנות הפיננסית של החברה בתקופת הדו"ח לרבות, בהשוואה לתקופות אחרות מקבילות.

החשיבות של שווי החברה

היכולת לאמוד את השווי של חברה היא חיונית ביותר עבור אלו שבחרו להשקיע במניות. אומדן זה אינו בהכרח מדויק מכיוון שהוא נסמך על מגוון רחב של פרמטרים, המייצרים מנעד רחב של תוצאות.

בדיוק בשל כך, התנודתיות במחיר המניה עשוי להיות גבוה. לפיכך, אין כמו משקיע וותיק או איש מקצוע מיומן, שיודעים לזהות מתי קיימת סטייה משמעותית במחיר המניה, שלא משקף היטב את שווי השוק האמתי של החברה. ידע זה חיוני כדי להבין מתי מניה נסחרת במחיר הנמוך מערכה האמתי ולייצר רווח ממכירתה, כאשר מחיר זה עולה.

השקעה נבונה בבורסה לניירות ערך

המסחר במניות עשוי להיות רווחי מאוד ולתגמל היטיב את המשקיעים בו אולם, אדם ללא ניסיון בשוק ההון, חייב לסחור באמצעות חברי בורסה מנוסים, שהוכיחו שהם יודעים לקבל החלטות, להשקיע נכון במגוון המכשירים הפיננסיים שהמסחר מציע, ולייצר תשואות יפות עבור לקוחותיהם.

משקיע פרטי, חסר ניסיון שיבצע את המסחר בעצמו, עלול להפסיד כספים רבים, ולגלות שהמסחר בבורסה היה עבורו מלכודת. בשל כך, יש לנהוג בזהירות, לייצר תיק השקעות מגוון ומפוזר בין מכשירים פיננסיים שונים, דבר המקטין סיכונים ומאפשר שורה תחתונה של רווח, גם כאשר באפיק מסוים קיים הפסד.

מסחר במניות צילום אילוסטרציה pixbay

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *